قصة الفستان الابيض رومانسية جداا (الفصل السادس)


الحلقة السادسة :
انا : مشيت
الصبح ....
انا : يا معاذ .... يا زيزو .... يا معاذ ..... يا زيزو
معاذ : نعم
انا : يلا قوموا كفاية نوم مش وراكوا دروس ومذاكرة
زيزو : الساعة كام
انا : 7 الصبح
معاذ : واحنا نقوم 7 لية احنا نايمين 2 بليل وبعدين النهاردة الجمعة مافيش دروس
انا : طيب مش هتقوموا تذاكروا
زيزو : لا يا بسنت طلعي غلبك بعيد عننا احنا ظابطين المنبة
انا : طيب انا راحة اجيب ماما وطنط ديحة
معاذ وزيزو : ماشي
انا : ارجع الاقيكم صحيتوا وفطرتوا ولابسين وجهازيين للصلاة
زيزو : حاضر يا ابله سبينا ننام بقي
انا : ماشي
......ف طريقي للمستشفي (ذكر الله علي لساني )
انا : ها جاهزيين يلا
ماما : انتي جيتي برده
انا : طبعا هتروحوا ازاي من غيري يعني
طنط ديحة : ربنا يخليكي يارب لينا يا بوسي
انا : يلا علي التاكسي
الدكتور : صباح الخير يا مدام مديحة
طنط ديحة : صباح النور
ترن ترن ترن ترن
انا : الو انتي فين يا نوسة
نوسة (صحبتي ): مع ماما كانت في المستشفي ولسة طالعة يعني بتسالي يا ختي
انا : والله انا كمان في دوامة المهم عايزكي تجيلي النهاردة ضروري هستناكي علي بعد الصلاة
نوسة : حاضر خير ان شاء الله والله وحشتيني يا بنتي
انا : انتي كمان وحشتيني محتاجك النهاردة اوعي ما تجييش
نوسة : حاضر ...يارب كل الخير ليكي يارب ...مع السلامة
انا : يارب ....مع السلامة
الدكتور : ازيك انسة بسنت
انا : الحمد لله
شكرا علي متابعتك لطنط
الدكتور : لاشكر علي واجب دا واجبي
انا :
ماما : يلا يا بوسي
انا : يلا يا ماما
الدكتور : مع السلامة
انا : مع السلامة
................................................................في البيت
ماما : ها يا ديحة بقيتي قمراية اهو شكلك جيت صحتك علي المستشفيات
طنط ديحة : تغمز لماما وتقولها مش لوحدي يعني
انا : يا سلام الكلام دا علي مين
طنط ديحة : وهو دا جية جنبك بالكلام .....الي علي راسة ريشة
انا : يشلها طبعا
ماما :ههههههههه ولا حاجة يا بوسي بس شايفين ان الدكتور يوسف مهتم والعكس صحيح
انا : يا سلام ودا فين دا بقي ان شاء الله
طنط ديحة : واضح ان بنتك مش بيجلها الا دكاترة هههههههه
ماما : اه صحيح دا انا كنت ناسية الموضوع دا
انا : ناسية اية انا مش فاهمة اي حاجة من الي بتقوله دا
ماما : اصل عريس الليله دكتور بردة
انا : اه وماله انا هقبلة بس عشان اسافر لشغلي
ماما : طب امشي من قدامي بقي لحسن مش عارفة هعمل فيكي اية تاني
انا : لية بس
ماما : كل حاجة شغلي شغلي شغلي ...................زهقتيني
ترن ترن جرس الباب
نوسة : ازيك يا زيزو امال طنط وبسنت فين
زيزو : الحمد لله جوه اهم .... اتفضل
نوسة : حاضر
نوسة : ازيك يا طنط وحشاااااااااااني
ماما : الحمد لله ازيك انتي يا نرمين
نوسة : الحمد لله اهو كنت مشغولة مع ماما كانت تعبت ودخلت المستشفي وكنت معها
ماما: يا خبر وهي عاملة اية دلوقتي ؟ طمنيني عليها
نوسة : الحمد لله يا طنط بقت احسن كتير
ماما : ما هي طنطك ديحة لسة طالعة اهي من المستشفي
نوسة : وخير ان شاء الله
طنط ديحة : الحمد لله يا حبيبتي
ماما : نوسة عايزاكي تظبطي صحبتك كدة النهاردة
نوسة : اظبطها !!!!!
انا : ازيك يا نوسة ( انتي لسة هترغي تعالي عايزاكي )
نوسة : بسرعة طب عن اذنكوا
انا : انا في كارثة
نوسة : دي طريقة تشديني بيها قدمهم كدة هو احنا صغيريين علي الحركات دي
انا : يا بنتي ركزي انا في كارثة
نوسة : خير خير قلقتيني
انا : جايلي عريس النهاردة
نوسة : هههههه واية الجديد
انا : الجديد اني وافقت اقابلة
نوسة : بجد الف مبررررررررررررروك لولولولولولولللووللولولي
انا : بتزغرطي لية هو انا بقولك هتجوزة .....انا بقولك هقابلة بس
نوسة : بس خطوة رررررررررائعة جديدة عليكي اتهورتي يا بوسي
انا : طيب بما انك مخطوبة قوليلي البس اية واتكلم اقول اية والحاجات دي
نوسة: مالك ملبوخة كدة لية !! ما انتي فرحانة اهو امال كنتي عمللناه لية ست الرخمة ومش هتجوز وشغلي وشغلي
انا : انا جايبكي تقضميني
نوسة : لاوالله ما تزعليش
انا : انتي عارفة اني كنت بتهرب بحكاية الشغل عشان حاسة اني قوية بية
نوسة : خلاص بقي ما تضيقيش نفسك
انا : طيب هتساعديني ؟
نوسة : طبعا وانا لية غيرك معاكي لحد يوم الفرح ....يلانشوف الاول نلبس اية واحنا بندور اقولك تعملي اية
انا : ماشي قدامك الدولاب
نوسة : عندك ما نع تلبسي جيب
انا : لا معنديش ما انا بلبس جيب عادي يعني
نوسة : طيب شوفي الطقم دا كدا شكله حلو وعسسسول علي وشك
انا : طيب اقيسة علي بعضة
نوسة : يلا فرجيني
انا : ها اية رايك
نوسة : البلوزة مش حلوة لونها باهت كدة
انا : طيب في جاكت جميل هقسيهولك عليها
نوسة : ماشي
انا : ها اية رايك
نوسة : كدة تمام شيك وانيق formal وشيك
انا : من امتي اللغات دي
نوسة : من بعض ما عندكم
انا : ماشي
شوفي الطرحة بقي
نوسة : دي حلوة اوووووووووي شوفيها كدة
انا : اه وشي حلو فيها
نوسة :انا الي اقول مش انتي ههههههههههه انا الي شايفة
صحيح هو العريس هيجي امتي
انا : ماما بتقول بعد العشا يعني علي 7.30
نوسة : طب تمام قومي خدي دوش وتعالي
وانا هقوم اقعد مع طنط وطنط واخوكي
انا : ماشي يا نوسنوستي ربنا يخليكي لية يارب تملي كدة واقفة جنبي
نوسة : يارب بس يجي بفايدة ....بت يا بسنت انتي مالك فرحانة كدة لية انتي اتهبللتي
انا : والله ما اعرف من ساعة ما صحيت وانا بغني وبضحك
نوسة : خير يارب ( انا كنت كدة برضة )
انا : هروح اخد دوش
نوسة : ماشي يلا
ولسة يدوب خارجة من الشور

شارك الموضوع

مواضيع ذات صلة